tisdag 27 november 2012

Hur ska något hända?

Vad händer nu? Visionen är antagen av Kommunfullmäktige sedan några veckor tillbaka, men hur går vi vidare? Vem ska se till att något händer på riktigt?

Det är frågor som vi får hela tiden just nu och det är mycket relevanta frågor. Att fatta ett beslut om att något ska ske är lätt. Att sedan se till att det verkligen sker är en annan sak.

Förra veckan var jag på en utbildning i internkommunikation, och fick då lära mig att när man säger att något ska hända har man sedan sju veckor på sig att se till att något verkligen händer. Inte mer. Därefter tröttnar folk på att vänta.

IIIIIhhhh! Där har jag en liten utmaning som kommunikatör. Jag vet att det händer massor just nu med koppling till visionen, men hur ska vi få alla andra att veta det? Hur vi ska nå ut ligger högt på min egen visionsagenda just nu kan jag lova.

Och svaret på de inledande frågorna? Förhoppningsvis sitter ni alla inne med en liten del av det. För visionen tillhör alla dem som bor eller jobbar i Borås och när alla verkligen inser det kommer vi att ta stormsteg framåt.

Annika Klemming – Kommunikatör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar