fredag 30 november 2012

Nu vet många chefer lite mer


I dag var det dags att träffa alla förvaltningschefer och bolags-VD:ar för att berätta om tänket kring nästa steg för Borås 2025.

Det kändes verkligen roligt att vi gjorde denna presentation ihop; Annika Klemming från Kommunikationsavdelningen, Roger Cardell från Ekonomistyrning och jag själv från Kvalité och utveckling. Det är ju en helhet med olika "ben" som måste hänga ihop. 

Som Roger uttryckte det: "Jag representerar den hårda sidan-men blir mer och mer mjuk" 
Jag själv sa att jag representerar den mjuka men blir mer och mer hård" Detta visar hur vi berikar varandras perspektiv och utan helhet blir det inget!

Cheferna och VD:arna var mycket intresserade och det blev bra diskussioner. Känns extra roligt att flera förvaltningar och bolag redan börjat jobba på riktigt med Borås 2025 "Vi väntar inte – nu är den ju antagen"

Vi har redan  många bra exempel kring hur:et som  nu kan spridas till övriga förvaltninmgar och bolag men även minst lika viktigt – ut till boråsarna för att visa att vi redan börjat jobba i visionens riktning!

Det var också tydligt att det eftersöktes indikatorer och att de valda indikatorerna verkligen visar vägen mot Borås 2025. Cheferna var väldigt överens om att Borås 2025 är ett helastadenansvar och att respektive målområde bör beröra alla förvaltningar.

Jag och Annika påbörjar vår turné till alla förvaltningar och bolag på tisdag den 4 dec. Världspremiären blir på Parkeringsbolaget där ledningen är synnerligen engagerad!

Vi återkommer med inlägg från turnépremiären!

Marie Persson – hållbarhetsstrateg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar