onsdag 5 juni 2013

Utmärkelser…

… till attraktiva Borås.

I går kväll ringde en journalist från BT och frågade hur det kändes att vara nominerad som årets idrottskommun. – Va? frågade jag, vem har sagt och var har du sett detta, blev min omedelbara och spontana returfråga. . Journalisten berättade att SVT Sport (Sveriges television) har nominerat 40 städer till utmärkelsen. och som ska avgöras senare i sommar. När jag hade tänkt några sekunder så visste jag att detta var på gång, men det kom bara så plötsligt.

Åter till frågan från journalisten. Betyder utmärkelser någonting?
Min bestämda uppfattning är att det i allra högsta grad betyder en hel del. Borås syns i media, invånarna känner stolthet och medarbetare får kvittens på ett bra genomfört arbete. Under de senaste två månaderna har vår lilla förvaltning, fritid- och folkhälsa, fått ta emot två fina utmärkelser. Årets föreningsvänligaste kommun är en prestigefylld utmärkelse i kommunsverige och inom området fritid och föreningsliv. Det lyfter föreningslivet och samarbetet mellan staden och dess föreningar. Alla medarbetare som har kontakter med föreningslivet kan sträcka på sig lite extra. Ett antal större kommuner ser med avund på Borås. Den andra utmärkelsen är återcertifieringen av Säker och Trygg kommun, vilket kan sägas är en kvalitetsstämpel på ett mycket bra arbete kring säkerhets- och trygghetsfrågor inom olika områden i kommunen. Båda utmärkelserna är ett kvitto på ett gediget och väl utfört arbete.
Så visst betyder utmärkelser en hel del, så fåfänga som vi är…J

//Tommy Jingfors, förvaltningschef Fritids- och folkhälsoförvaltningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar