onsdag 8 januari 2014

Mötet med nya och gamla kunder

En av flera fantastiska situationer med att arbete på Borås Simarena är mötet med nya och gamla kunder. Man lär sig ganska snabbt vem och vilka som vill bemötas med ett par ordväxlingar.
På simarenan har vi en generation medborgare som alltid startar med att säga god morgon/middag/kväll och en annan generation som med nästan inte styrfart släpar sig in till bassängen och definitivt inte orkar hälsa.

Mötet som jag idag vill berätta var mellan en dam (87 år) som ställde sig jämte mig i bassängen och tittade på när jag undervisade barn från Sjöboskolan. Efter lektionen började jag tala med damen, som snabbt frågade mig om inte hon var för gammal för att träna. Mitt svar blev att man aldrig blir för gammal för aktivitet som man känner man vill och kan utöva. Hon sken upp som en sol och frågade om jag heter Hans och har tränat i simklubben. Visst, svarade jag, men jag slutade träna i klubben 1973. Damen - då känner du min dotter "Lotta" hon bad mig hälsa till dig.
Idag träffar jag denna dam 3 till 4 gånger i veckan, ibland går det någon vecka emellan, men när hon då kommer informerar hon mig om varför vissa pass uteblivit.
Vilken underbar generation 20-talister jag möter i mitt arbete.


//Hasse Johansson, Föreståndare Borås Simarena, Fritids- och folkhälsoförvaltningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar