På Fritids- och
folkhälsoförvaltningen är det väldigt viktigt att vi arbetar med frågan hur vi
kan bli en attraktiv arbetsgivare. Vi har dagliga möten med våra medborgare
inte minst på våra badhus, men också i våra övriga verksamheter träffar vi
såväl privatpersoner som företag och föreningar. Som anställd måste du därför känna
dig säker i mötet med andra. Vem representerar jag och vad står vi för?
Stadens tre ledord är: Professionell,
engagerad och lärande. På vår förvaltning har vi också ledordet serviceinriktad,
ett ord vi tycker är väldigt viktigt med anledning av ovanstående. Service för
oss är att medborgarna, tillika våra kunder, lämnar oss med ett leende på
läpparna och känner sig nöjda efter sitt möte med oss. Vi arbetar alla för
boråsarnas bästa.
När vi uppnår detta har vi
all anledning att känna oss som goda ambassadörer för vår arbetsgivare Borås
Stad.
I Borås Stad har vi tillgång
till Medarbetarcentrum som erbjuder anställda en karriärutveckling utifrån våra
yrken, men också en möjlighet att få byta arbetsplats och därmed också
yrkesinriktning utan att för den sakens skull bryta en anställning hos en trygg
arbetsgivare.
En god hälsa är också
viktig, något arbetsgivaren arbetar systematiskt med genom att t.ex. utbilda hälsoinspiratörer
vars uppgift är att sätta fokus på frågan för såväl chefer som övriga tjänstemän.
Hälsa är inte bara motion och idrott utan lika viktigt kan det vara att besöka
en föreläsning eller utställning och att göra det tillsammans med andra.
// Ann Kullander, personalfunktionen,
Fritids- och folkhälsoförvaltningen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar